Nu o să vă vină a crede ce a putut să facă acest ungur din secuime !

Acel ungur nu a făcut nimic, dar probabil nu ați mai fi intrat pe acest post dacă  titlul de mai sus ar fi sunat:” Haideți toți să ne înțelegem, unguri și români “.

Nu sunt ungur, nici măcar pe jumătate, nici măcar pe  sfert. Chiar deloc! Sunt născut în Muntenia, la fel ca și părinții mei, la fel ca și părinții lor.

Acestea fiind spuse, se poate trage concluzia că nu sunt un apărător al ungurilor, din contră!  Acum ceva timp purtam  ură pe tot ce însemna ungur în Țara Româneasca, dar am observat că, de fapt, ura mea era alimentată în mare parte de către mass media și prietenii mei care… supriză ! Și ei tot din mass media erau intoxicați.

Eu  am doi colegi unguri la serviciu. Pot spune că mă înțeleg foarte bine cu ei. Întotdeauna respectuoși și civilizați, lucru pe care nu îl pot spune de fiecare dată și față de toți colegii mei compatrioți.

Am observat, pe mai multe forumuri, declarații de-ale românilor care conviețuiesc cu unguri. Nu există probleme între ei, din contră! Se înțeleg foarte bine ca vecini și colegi.

De curiozitate, am vrut să testez teoria tuturor cum că: “dacă mergi în Harghita sau Covasna și vorbești românește, nu te bagă nimeni în seamă”. Din punctul meu de vedere, total greșit. Am fost în locuri de interes, benzinării și magazine. 90% din angajați erau unguri, toți mi-au vorbit politicos românește. Chiar am vrut să încerc să îi încurc vorbind destul de repede, degeaba, toți mi-au raspuns politicos la întrebări și mi-au mulțumit pentru cumpărăturile făcute. Nu am petrecut foarte mult timp acolo și nu pot avea multe exemple concludente, dar opinia mi-am format-o.

Conflictele sigur apar și între români și unguri, dar nu cred că neapărat din motivul că unul este ungur și altul român. Motivul este că unul din ei nu îl respectă pe celălalt, exact cum se întâmplă și între români și români. Sunt convins că cei care sunt vecini nu au discuții zilnice in care să se întrebe al cui ar trebui să fie Ardealul.

În consecință, vă doresc o colaborare cât mai plăcută împreună cu ungurii din România,deoarece conflictul nu a adus nimic bun vreodată.

Pliz’ comment and subscribe!

 

 

 

 

