Conform Wikipedia: “În perioada 2008 – 2012, aproximativ 300 de instalații din România au avut dreptul să emită un total de 379,7 milioane tone de emisii de gaze cu efect de seră, respectiv 75,9 milioane tone anual. România are un disponibil minim pentru comercializarea AAU-urilor (Assigned Amount Units – Unitati ale Cantității Atribuite) de 60 milioane tone CO2 echivalent, anual, în perioada 2008-2012, pentru care ar putea încasa până la 2 miliarde euro (1 miliard de euro după alte estimări).

smoke-258786_1920

 

În anul 2010, statul român acorda în mod gratuit aceste certificate pentru 219 companii poluatoare de pe teritoriul țării, în majoritatea lor cu capital de stat. Scopul era de a ajuta acești poluatori să investească în ecologizare. Aceste companii au posibilitatea să vândă certificatele direct altor poluatori, români sau străini, cu capacitate mai mare de producție, să le listeze la bursele specializate sau să le vândă unor intermediari.

În anul 2012, România înregistra 14.497 de decese – 73 de morți la 100.000 de locuitori – provocate de poluarea aerului cu particule fine”

Diferența între o mașină electrică și una hibrid este că cea hibrid are mai multe metode de propulsie, electrică sau ardere internă.

Prin arderea internă, noxele nocive sunt eliberate in atmosferă și indirect in plămânii noștri.

Fiecare trebuie să conștientizeze acest fapt și trebuie să acționeze în consecință. Suntem săturați să simțim că ne sufocam în propriul oraș. Mai ales un oraș ca Ploieștiul, în care garda de mediu nu reușește să oprească valul de noxe ce ne înconjoară din toate părțile.

Primul pas pe care îl poate face un cetățean care dorește să elimine poluarea este să încerce să folosească mașina personală cât mai eficient. Poate folosi mijlocul de transport în comun, încercați să vă imaginați dacă toată lumea, în loc să se urce în mașina s-ar urca pe bicicleă sau în autobuz, cum ar arăta orașul ? Vă zic eu, mult mai liniștit și mai puțin agitat. Cu siguranță va avea un impact doar pozitiv asupra tuturor aspectelor vieții cotidiene.

Un al doilea pas foarte important, în opinia mea, reprezintă nevoia de constientizare a tuturor, asupra faptului  că autovehiculele viitorului trebuie să fie reprezentate de  mașinile cel puțin hibrid, dacă nu cele  complet electrice.

Există deja proiecte în mai multe țări europene care vor să adopte această schimbare cât mai urgentă și necesară.

Administratia fondului de mediu susține anual programul Rabla Plus ce reprezintă fondurile alocate pentru persoane fizice și juridice în vederea stimulării achiziționării de mașini electrice.

În cazul unui vehicul electric-hibrid, prima acordată de stat este de 5.000 de lei, dar dacă autoturismul este sută la sută electric, suma urcă până la 20.000 de lei.Cei care vor să beneficieze de un eco-tichet nu sunt obligaţi să caseze o mașină veche.Totuși dacă dai o rablă şi vrei să-ţi cumperi un autoturism nepoluant, statul îţi dă până la 26.500 de lei, adică aproximativ şase mii de euro.

Există pe piață deja autovehicule 100% electrice care pot fi o variantă foarte bună, cel puțin pentru traficul din București, unde sunt deja funcționale 19 stații de încărcare. Și în marile orașe ale României se pot găsi aceste stații. Autonomia acumulatorilor de pe mașini ajunge undeva la 200km ( media ), în funcție de modelul mașinii. Există producători renumiți: Renault, BMW, Volkswagen…etc.,  care comecializează mașini electrice în România. Cel mai ieftin model pe care l-am găsit  este Renault Twizy . Mi se pare perfect pentru oraș. Mic și fâșneț, ideal pentru o metropolă aglomerată.

Imaginați-vă, vă rog, un oraș în care mașinile convenționale vor fi înlocuite de mașini hibrid sau electrice, un oraș care are infrastructura prietenoasă pentru bicliști, un oraș care înloc sa înlăture spațiile verzi și să construiască parcări sau mall-uri, să re-populeze flora.

Eu voi aștepta noile programe Rabla Plus, noile oferte și cu siguranță voi trece la hibrid sau electric.

 

 

 

Advertisements